اروورس ایران

اروورس ایران

بهترین وبلاگ خبری درباره اروورس (سریال های مشترک دیسی)
اروورس ایران

اروورس ایران

بهترین وبلاگ خبری درباره اروورس (سریال های مشترک دیسی)

نگاهی به پایان فصل اول سریال استارگرل!

خب، فصل اول سریال کمیک بوکی Stargirl (استارگرل) بعد از ۱۳ هفته‌ی شگفت‌انگیز به پایان رسیده، خوشبختانه نویسندگان این سریال پایانی جالب و بزرگ را خلق کردند، پایانی که کاملا مناسب برای سریال انفرادی استارگرل بوده است. این پایان نه تنها خط داستانی فصل اول را در بهترین شکل ممکن به یک نتیجه کلی رساند، بلکه شرایط را برای وقوع حوادث پیش رو هم فراهـم کرد. باید اشاره کنیم که Stargirl هم اکنون در لیست موفق‌ترین سریال‌های دی‌سی قرار گرفته، چون حسابی جلب توجه کرده.

بدون شک یکی از علت‌های اصلی موفقیت Stargirl کیفیت بالای آن بوده است، در اپیزود پایانی نیز سنگ تمام گذاشتند و از نظر جلوه‌های ویژه نمی‌توانیم ایرادی به این اپیزود تماشایی بگیریم. یکی دیگر از ویژگی‌های برتر سریال استارگرل بازیگران توانای آن است، خوشبختانه جف جانز و تیمش در انتخاب بازیگر دقت فراوانی خرج کردند، که نتیجه هم شگفت‌انگیز بوده. ۱۳ قسمتی بودن فصل اول هم بطور قطع به موفقیت سریال کمک کرده، اگر The CW این سریال را در ۲۲ اپیزود می‌ساخت بدون شک نتیجه متفاوت بود. البته اگر تولید Stargirl برعهده این شبکه می‌بود چیزی کاملا متفاوت را خلق می‌کردند، پس باید خوشحال باشیم که وارنر بروس این سریال را به دست افراد مناسبی سپرد.

باید اشاره کنیم که تنها طرفداران عاشق Stargirl نشده‌اند، منتقدها هم نظری مشابه دارند و این سریال را مورد تحسین قرار داده‌اند، چون جزو محدود سریال‌های دی‌سی بوده که حرف تازه‌ای برای گفتن دارد. و پایان هم مثل کل سریال متفاوت و جالب بود؛ ما در صحنات پایانی Stargirl دیدیم که کورتنی و دوستانش با موفقیت مانع عملی شدن نقشه‌های شرورانه جامعه بی‌عدالتی شدند، اعضای اصلی این تیم نیز نابود گشتند. یکی از غافلگیرکننده‌ترین اتفاق‌هایی که در اپیزود پایانی رخ داد کشته شدن برین‌ویو به دست یولاندا مونتز (وایلدکت) بود، که اصلا انتظارش را نداشتیم؛ مرگ ایسیکل نیز خیلی غافلگیرکننده‌تر بود.

علت اینکه از مرگ برین‌ویو و ایسیکل (به ترتیب با بازی کریستوفر بیکر و نیل جکسون) خیلی تعجب کردیم این بود که به لطف سریال‌های Arrowverse عادت کرده‌ایم شخصیت‌های شرور در انتهای داستان به مسیر خیر برگردند و بخشیده شوند. ما در Supergirl و The Flash همواره می‌بینیم که قهرمان‌ها تلاش می‌کنند با صحبت کردن نظر شرورها را برگردانند، که علت این مدل پایان‌ها کاملا واضح است؛ بودجه تولید به حدی نیست که بتوانند یک مبارزه پایانی بزرگ خلق کنند. اما جف جانز و تیمش با مشکل بودجه طرف نبوده‌اند، در نتیجه به فصل اول Stargirl پایانی دادند که لایقش بود. با وجود اینکه سریال را به شکلی ساختند که هر کسی با هر سنی بتواند آن را تماشا کند، در بعضی مواقع به شخصیت‌های خودشان اجازه دادند تا پا به مسیر تاریکی بگذارند، و از رقم زدن یک پایان به نسبت خشن ترسی نداشتند.

در پایان فصل، به لطف استارگرل و تیم قدرتمندش، نقشه پلید ایسیکل برای به دست گرفتن کنترل ذهن مردم آمریکا با شکست روبرو شد؛ البته این شرور در کل هدفش کمک به بشر بوده و قصد داشت با انجام این کار پلیدی را از ذهن مردم خارج کند، ولی روش خوبی را برای انجام دادنش در پیش نگرفت. در نتیجه مبارزه بزرگ تیم استارگرل با جامعه بی‌عدالتی، ما دیدیم که ایسیکل و تیمش نابود شدند، مرگ برین‌ویو و در نهایت خود ایسیکل تایید کرد که جامعه عدالت پیروز شده است. اما، این پایان ماجرا نیست چون بچه‌های اعضای جامعه بی‌عدالتی زنده و سرحال هستند، و بدون شک از کاری که استارگرل انجام داده به آسانی نمی‌گذرند.

در پایان پایان، شاهد فرار «سیدنی بورمن» ملقب به «شیو» بودیم، او به انبار یکی از اعضای سابق تیم جامعه بی‌عدالتی که «جادوگر» نام داشت رفته بود و به دنبال چیزی می‌گشت. در نهایت وقتی موفق به پیدا کردنش شد، دیدیم که یک الماس سیاه رنگ است که نوری تیره از آن به اطراف پخش می‌شود؛ سیدنی بعد از اینکه الماس را در دست گرفت، گفت که «تو رو توی این می‌بینیم… اسکیپو» ظاهرا این اسکیپو یک شرور بزرگ و قدرتمند است که درون الماس زندانی شده، و حالا که به دست سیدنی افتاده می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در فصل دوم Stargirl شاهد آزاد شدنش باشیم؛ این نمی‌تواند اتفاق خوبی باشد، چون در کتاب‌های مصور دی‌سی، اسکیپو یک بار تا مرز نابود کردن دنیا پیش رفته، و اگر بخاطر فداکاری بث و یولاندا نبود همه چیز به پایان می‌رسید.


اسکیپو بدون شک یکی از شرورهای فصل بعدی خواهد بود، در کنار این می‌توانیم انتظار داشته باشیم که سیدنی سراغ بچه‌های جامعه‌ بی‌عدالتی برود و یک تیم جدید را شکل دهد، که بطور قطع چالش بزرگی برای کورتنی و دوستانش خواهد بود. د شید (The Shade) نیز یکی دیگر از شرورهایی است که در صحنات پایانی Stargirl موفق به ملاقات با او شدیم، در مورد این شخصیت اطلاعات دقیقی در دست نداریم ولی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در فصل بعدی شاهد حضور پررنگ‌ترش باشیم — حال معلوم نیست بعنوان متحد استارگرل خواهد بود یا دشمن او، چون د شید سابقه خیانت به جامعه بی‌عدالتی را دارد‌.

این پایان داستان نیست، گزارش‌های اختصاص بیشتری در رابطه با پایان فصل اول Stargirl و آینده این سریال منتشر خواهد شد…


منبع: مغناطیس نیوز

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام ، روبیکا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد